Sarah Connor-Just One Last Dance莎拉蔻納-最後一支舞

 

Just one last dance....oh baby...just one last dance

最後一支舞....喔,寶貝....和你的最後一支舞

We meet in the night in the Spanish café

我們在夜晚的西班牙咖啡店相見

I look in your eyes just don't know what to say

傻傻的看著你

It feels like I'm drowning in salty water

像是沈沒在水底一樣難以呼吸

A few hours left 'til the sun's gonna rise

晨曦將乍現

tomorrow will come an it's time to realize

明日的到來,也該是了解承認的時候

our love has finished forever
我們的愛將化為塵埃


how I wish to come with you (wish to come with you)

我是多麼的想和你在一起(想和你在一起)

how I wish we make it through

和你渡過所有難關



Chorus:

Just one last dance

最後一支舞

before we say goodbye

在我們離別之前

when we sway and turn round and round and round

隨著旋律舞動著,你儂我儂

it's like the first time

就像回到初次的相遇

Just one more chance

只想再多一次機會

hold me tight and keep me warm

抱緊我,讓我的心都融化

cause the night is getting cold

月夜深、心欲冷

and I don't know where I belong

不知自己該何去何從

Just one last dance

最後一支舞

The wine and the lights and the Spanish guitar

美酒、燈光以及西班牙吉他

I'll never forget how romantic they are

我永遠不會忘記這有多羅曼蒂克

but I know, tomorrow I'll lose the one I love

但我知道,明天我將失去深愛的你

There's no way to come with you

沒有辦法與你共度未來

it's the only way to do

唯一的辦法

Chorus 3x (until fade)



Just one last dance, just one more chance, just one last dance

只有最後一支舞....想再多一次機會....最後一支舞.....

 

=======

想要嘗試自己翻譯歌詞但是發現別人翻得比我自己翻得好聽多了(挫敗)

怎麼人家翻的就這麼的唯美呢

Sarah Connor的歌我第一首聽的其實不是這首,而是Sexy As Hell,和這首的深情款款不一樣有種濃濃的畢取味XD

剛剛才發現她是德國歌手(驚)

知道這首之後沒多久跟朋友吃飯就在餐館聽到這首歌,這大概也是緣份吧

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Manatsu 的頭像
    Manatsu

    音樂缺乏症候群

    Manatsu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()